
Megkérték a kezed és nagyon boldog vagy, várod az esküvőt de nem tudod hol kezdj neki, nem látod át az esküvőszervezés lépései hogyan alakulnak majd, nem tudod mi kell egy esküvőhöz? Ne ijedj meg, ezzel nem vagy egyedül! Az esküvő megszervezése egy roppantul összetett folyamat, ami minden házasulandónak fejtörést okoz!
A következő cikkben ebben igyekszünk segíteni! Az esküvőszervezés fontos lépéseiről, az esküvői időbeosztásról olvashatsz majd, valamint igyekszünk olyan hasznos esküvőszervezési tippeket is adni, melyeket ténylegesen hasznosítani tudsz esküvőd megszervezése során.
Esküvőszervező vs esküvő szervezése házilag

Esküvőszervező vagy esküvőszervezés magunknak? Ez egy nagyon megosztó kérdés. Sokan döntenek az esküvőszervező mellett, mások pedig inkább saját maguk szeretnék szervezni az esküvőt. Melyik esetnek milyen előnyei és milyen hátrányai vannak? Mikor mondható szükségesnek, hogy esküvőszervezőhöz fordulj?
Mikor érdemes esküvőszervezőhöz fordulni?
Ha soha nincs időd semmire, de egy igazán gyönyörű, jól megszervezett esküvőt szeretnél, amin nem történhetnek bakik. Természetesen ez a szolgáltatás pénzbe kerül, mégpedig nem is kevésbe. Emellett viszont rengeteg terhet levesz majd a válladról! Az esküvőszervező mindenről gondoskodik, felépíti az esküvő menetét, egyeztet a szolgáltatókkal és mindenről informál téged és párodat is.
Az esküvőszervezők minden nap esküvők szervezésével foglalkoznak, óriási rutinjuk ebben, tehát biztos, hogy jól és zökkenőmentesen dolgoznak majd. Azt is fontos tudni, hogy hatalmas kapcsolati hálózattal rendelkeznek, ismerik a legjobb, legmegbízhatóbb szolgáltatókat az esküvőiparban. Emellett az éppen aktuális gasztro és dekorációs trendekkel is tisztában vannak! Szerintünk, ha belefér a keretbe akkor mindenképp kérd egy egy esküvőszervező segítségét!
Mennyibe kerül az esküvőszervezői szolgáltatás?
Az esküvőszervezés díja 100.000.-500.000. Ft között mozog. Elmondható azonban, hogy az igazán minőségi és igényes szolgáltatók 300.000. Ft alatt nem fogják elvállalni az esküvő szervezésének lebonyolítását.
Mennyibe is kerül egy esküvő? Ha érdekel, hogy manapság mennyiből lehet kihozni egy átlagos méretű és költségvetésű esküvőt olvasd el erről írt cikkünket!
Mikor érdemes az esküvői teendőket egyedül intézni?
Ha úgy gondolod, hogy az esküvői feladatokkal egyedül, pároddal vagy barátaid és családod segítségével is boldogulsz, akkor vágj bele! Sokam szervezik maguknak esküvőjüket! Készülj fel, hogy rengeteg befektetett idő és energia kell majd hozzá! Előny és hátrány is egyben viszont, hogy nem kell senki tanácsait követned, teljesen a magad ura leszel!
Esküvői előkészületek, az esküvőszervezés első lépései

Milyen esküvő előtti teendők vannak? Mik azok a feladatok, amikkel már jóval korábban el kell kezdeni foglalkozni? Hogyan lehet átláthatóan rendszerezni az esküvőszervezés lépéseit, az esküvő menetét, mitől kerül követhető mederbe az esküvő időbeosztás? Hogyan lesz kezelhető és nyomon követhető az esküvői költségvetés? Ezekre a kérdésekre igyekszünk választ adni következő esküvőszervezési tippjeinkkel!
Esküvői napló, azaz az esküvőszervezés lépéseinek számontartása pontról pontra
Az esküvőszervezés lépései a legkönnyebben egy esküvői napló segítségével rendszerezhetőek. Ennek vezetésével folyamatosan nyomon tudod követni, hogy mivel mikor kell foglalkozni, továbbá azt is, hogy ehhez a tételhez mik szükségesek.
Mi pontosan az esküvői napló?

Az esküvői naplót nem egy, a hagyományos értelemben vett naplóként kell elképzelni, bár sok dizájner darab pontosan így néz ki. Tulajdonképpen te is tudsz magadnak készíteni egyet. A napló lényege, hogy az esküvő előtt 12 hónappal indul és egészen az esküvői napjáig tart. Segítségével le lehet osztani hónapokra, hetekre, ha maximalista vagy akár napokra is, hogy milyen esküvőszervezési feladatokkal kell foglalkozni! Az esküvői program is belekerülhet, sőt akár a nászutas tervet is vezetheted itt.
Eddig ez egyszerűnek tűnik, de mégis miért elengedhetetlenül szükséges egy esküvői napló?
Egy esküvő megszervezése iszonyúan sok teendővel jár, amiket szinte képtelenség egyszerre észben tartani. Emellett, ahogy egyre közelebb kerülsz a nagy naphoz sok olyan esküvőszervezéssel kapcsolatos feladat is fel fog bukkanni, amire addig nem is gondoltál. Így aztán rendkívül fontos, hogy legyen egy olyan füzet, munkafüzet, program, amiben az esküvő pontról pontra, átláthatóan vezetve van.
Mivel a 21. században élünk meg kell jegyezni, hogy nem csak egy hagyományos esküvői naplóban lehet gondolkodni. Online is tudod vezetni naplódat, melyben emlékeztetőket is be tudsz állítani és mivel a digitalizált világban már minden összeszinkronizálható mindennel így akár egyszerre több eszközöd is figyelmeztethet majd arra, hogy mit kell elintézned!
Fogódzkodók esküvői napló készítéséhez
Miket kell mindenképpen bevezetni egy esküvői naplóba? Mik az esküvőszervezés elengedhetetlen lépései?
Még mielőtt nekikezdenétek az esküvőszervezés lépéseinek le kell szögezni valamit! Mindig pontosan beszéljétek meg pároddal, hogy ki mit szeretne! Csak olyan dolgokat kezdjetek el szervezni, amikre kisebb vagy nagyobb kompromisszumok meghozatala árán, de mindketten igent mondtatok! A másik fontos dolog pedig, hogy ez a TI esküvőtök. Olyan helyet, időpontot, dizájnt és szolgáltatásokat válasszatok ami NEKTEK jó! A rokonok, barátok és ismerősök véleménye nagyon fontos, de nem játszhat döntő szerepet ezekben a kérdésekben! Ez a kettőtök nagy napja!

Az esküvő dátumának kitűzése-Kezdj neki már 12 hónappal az esküvő előtt
Ez a 0. lépés, ami nélkül az esküvőszervezés további lépései értelmetlenek!
Mennyi az az annyi? Az esküvői költségkeret kialakítása-Kezdj neki már 12 hónappal az esküvő előtt
Miután megvan a dátum készíts pároddal egy költségfelmérést. Beszéljétek meg, hogy mennyit tudtok költeni összesen az esküvőre.
Vendéglista kialakítása-Kezdj neki már 12 hónappal az esküvő előtt
Ez kell, hogy legyen az egyik első lépés. Egy hozzávetőleges vendégszám nélkül nehéz megfelelő befogadóképességű helyszínt találni, majd például árajánlatot kérni a catering szolgáltatásra.
A helyszín kiválasztása

A helyszín kiválasztása történjen a szolgáltatások árajánlatainak bekérése előtt. Pontos helyszín nélkül kevesen tudnak pontos árat adni. Fontos tudniuk a szolgáltatóknak például, hogy milyen messze kell menni stb.
Árajánlatok bekérése
Mindig kérj be több árajánlatot! Így tudsz válogatni és valószínűbb, hogy a legjobb ár-értékarányt nyújtó szolgáltatóval fogsz dolgozni!
Egyeztetés a szolgáltatókkal
Ha bekérted az árajánlatot, tetszett, majd el is fogadtad akkor sincs vége a szolgáltatókkal való kapcsolatnak. Folyamatosan tájékoztatni kell őket a fejleményekről és az esetleges változásokról.
Templomi, polgári esküvő időpontfoglalás-Kezdj neki 6-10 hónappal az esküvő előtt

Bizony-bizony itt is telnek be a helyek, célszerű tehát időben lefoglalni azt az adott időpontra!
Ruha bérlése/vásárlása-Kezdj neki 6-10 hónappal az esküvő előtt
A megfelelő ruhát megtalálni egyrészt időigényes feladat, másrészt minden évben rengeteg menyasszony keresi ugyanúgy álmai esküvői ruháját, mint te! Egy idő után bizony elkelnek a legjobb darabok! Kezdd el időben a keresést, hogy minél nagyobb legyen a választék.
Jegyesoktatás -Kezdj neki 6 hónappal az esküvő előtt
Ha templomi esküvőt szeretnél, akkor muszáj lesz rész venned a jegyesoktatáson! Ez egy meghatározott időt igénylő folyamat, 3 héttel az esküvő előtt már nem fogsz tudni jelentkezni rá!
Polgári esküvő menetének véglegesítése! -Kezdj neki 3-5 hónappal az esküvő előtt
Nászúttal kapcsolatos teendők -Kezdj neki 3-5 hónappal az esküvő előtt
A nászút is az esküvőszervezés lépései közé tartozik. Időben meg kell venni a repülőjegyet, le kell foglalni a szállást, kitalálni a programokat stb. A nászajándék listáról se feledkezz meg!
Esküvői torta és egyéb sütik megrendelése -Kezdj neki 2-3 hónappal az esküvő előtt

Találd meg a neked való esküvői tortát, ami annyi szeletes amennyi kell, tetszik neked na és persze nagyon finom is!
Legénybúcsú, lánybúcsú szervezése -Kezdj neki 1 hónappal az esküvő előtt
Jó előre kell jelezni mindenkinek, akit szeretnél, hogy ott legyen az időpontot!
Az esküvői ruhák méretre igazítása-Kezdj neki 1 hónappal az esküvő előtt
Esküvői kiadások lista, rendszerezz és kevesebb lesz a fejtörés!

Már több cikkünkben is hangsúlyoztuk, hogy mennyire fontos az esküvőszervezés lépései között az esküvői költségek előzetes felmérése, majd ez követően ezek folyamatos számontartása! Az esküvőszervezés tulajdonképpen egy könyvelési munka is egyben!
Esküvő okosan! Hogyan tudod logikusan és hatékonyan vezetni esküvői kiadásaidat?
Sokféleképpen, a lényeg a pontosság! Esküvői kiadásaidat vezetheted a már sokat emlegetett esküvői naplóban, egy excel fájlban vagy akár online is. Arra figyelj, hogy az esküvő költségei mind legyenek benne. Mindig tudd, hogy a költség milyen tételhez köthető és, hogy ki van-e már egyenlítve.
Mit tartalmaz egy jó esküvői kiadásokat számon tartó lista?
- Legyenek költségkategóriáid! – Mindig tudd, hogy egy költségtétel hova tartozik. Főbb kategóriáid lehetnek a helyszín, a szolgáltatások, az esküvő kellékek, de kialakíthatsz továbbiakat és alkategóriákat is. Például animátor, sminkes, esküvőszervező ezek szolgáltatások. Ezek tehát mehetnek, mint alkategória a szolgáltatás alá, ezek alá pedig mehet minden, ami hozzájuk tartozik, például a sminkes alá mehet a próbasmink és az esküvő napján készülő smink stb.
- Vezesd, hogy ki van-e már egyenlítve az adott tétel! Ha még nincs kiegyenlítve, akkor tudd, hogy mikor kell kifizetned. Ügyelj arra is, hogy lesznek olyan esküvőszervezési tételek, melyeket több részletben kell fizetni! Kövesd nyomon, hogy mikor esedékes a következő tétel!
- Az adott tétel mellett mindig legyen egy kontaktszemély elérhetőségekkel, akihez tudsz fordulni, ha kérdésed van!
- Összesíts! – Mindig tudd, hogy mennyit költöttél el és eddig és még milyen kintlevőségeid vannak, amiket rendezned kell majd!